ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب – فقط چمدان دستی

پس از تمام حلقه‌هایی که برای رسیدن به قطب جنوب (در پست قبلی ما) باید پرش می‌کردیم، بالاخره به اینجا رسیدیم. جنوبگان!

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

مثلاً کمی طول کشید تا غرق شود.

یادم می‌آید حدود 10 سال می‌خواستم از آن بازدید کنم و بعد برنامه‌ریزی زیادی طول کشید تا سرانجام به این نقطه رسیدیم و اینجا در قطب جنوب بودیم.

یادم می‌آید وقتی نیمه‌شب برای ادرار کردن از خواب بیدار می‌شدم، فکر می‌کردم به خودم قدم بگذارم، اما همه آن‌ها در لحظه‌ای که پنجره واقعی را باز کردیم، از پنجره مجازی خارج شدند.

ما خود را در محاصره کوه های یخی دیدیم.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

کافی است بگوییم آن روز صبح نیازی به کافئین نبود. خورشید نمی درخشید، اما بیش از پیش به آن درام افزود.

ناگفته نماند که لکه بینی حیات وحش که اکنون که در قطب جنوب بودیم بسیار بیشتر شده بود.

پنگوئن‌ها در اطراف کشتی می‌چرخند، فوک‌های بیشتری روی کوه‌های یخ در اطراف کشتی و گاه نهنگ‌ها در دوردست.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

ما تقریباً تمام صبح از دیوارها می پریدیم و سپس کاپیتان تصمیم گرفت تا قبل از ظهر بالا برود.

همانطور که مشخص است، شما می توانید به قطب جنوب بروید اما وارد دایره قطب جنوب نشوید.

دایره قطب جنوب بسیار پایین تر است و تعداد کمی از کشتی ها به دلیل یخ های دریا تا این حد به سمت جنوب می روند.

همانطور که می توانید تصور کنید، هرچه به قطب جنوب نزدیکتر شود، یخ دریا ضخیم تر است.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

کشتی Ocean Victory که ما به قطب جنوب بردیم در واقع برای عبور از یخ های اینجا ساخته شده است.

همانطور که گفته شد، یخ دریا در سفر به دایره قطب جنوب بسیار متراکم و ضخیم‌تر از آن است که اکثر کشتی‌ها نمی‌توانند از آن عبور کنند، بنابراین هرگز آنقدر به جنوب نمی‌رسند.

آنها فقط زحمت آن را ندارند.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

با این حال، کاپیتان ما تصمیم گرفت که شرایط آب و هوایی عالی به نظر می‌رسد و یخ‌های دریا خیلی بد به نظر نمی‌رسند، بنابراین ما کل برنامه سفر خود را تغییر می‌دهیم و به سمت جنوب به دایره قطب جنوب می‌رویم.

اگر چند روز دیگر آن را رها کنیم، این احتمال وجود دارد که آب و هوا تغییر کند یا یخ دریا ضخیم‌تر شود و بنابراین باید در حالی که شرایط اجازه می‌دهد از آن حداکثر استفاده را می‌کردیم.

معلوم شد که حق با او بود و با آن، ما اولین قایقرانی فصل بودیم که وارد دایره قطب جنوب شدیم!

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

همه جا برای جشن و شادی با شامپاین همه جا هیو و هلهله برپا بود.

این نقطه عطفی بود که حتی نمی‌دانستم باید قبل از کشتی با هم ملاقات کنیم، اما شگفت‌انگیز بود. هاها!

صادقانه بگویم، فقط رفتن به قطب جنوب با یا بدون گیلاس روی کیکی که در حال حرکت به دایره قطب جنوب است، یک پیروزی بزرگ است.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

این کاملا شگفت انگیز و بسیار عالی برای شروع سفر بود.

به علاوه اکنون می‌توانیم بگوییم که به دایره قطب شمال رفته‌ایم (چند سال پیش این کار را در نروژ انجام دادیم) و اکنون در دایره قطب جنوب.

بقیه روز را تقریباً در ترس از هر چیزی که در اطرافمان می دیدیم سپری کردیم.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

ما قبلاً با نهنگ‌های گوژپشت، فوک‌های پلنگ، فوک‌های Weddell، پنگوئن‌های آدلی (که تشخیص آن‌ها از جنتو یا پنگوئن‌های بند چانه سخت‌تر است) و برخی کوه‌های یخ فوق‌العاده عظیم روبرو شده بودیم.

سپس رئیس تیم اکسپدیشن با بیان این که ما در اولین سفر زودیاک خود به قطب جنوب جسارت خواهیم کرد، یک اطلاعیه غافلگیرکننده به ما داد.

فکر نمی‌کردم هیجان‌زده‌تر از آنچه قبلاً بودیم ممکن باشد، اما به نظر می‌رسد، واقعاً ممکن است.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

به یاد داشته باشید، زمانی که در قطب جنوب هستید، برنامه های شما بسته به آب و هوا تغییر می کند.

بنابراین، داشتن آب و هوای عالی برای انجام یک تور قایق زودیاک، بسیار شبیه به معامله بزرگی بود که بود. این به ویژه درست بود زیرا این یک برنامه تایید شده برای روز قبل نبود.

اوه و اتفاقا تا اینجا آب ها خیلی آرام بود.

آنقدر آرام بود که ما را با قرص های بیماری دریا خسته نکنیم. به علاوه، آن‌ها شما را خواب‌آلود می‌کنند، بنابراین اگر مجبور نبودیم بخواهیم آن را مصرف کنیم.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

با این حال، من یکی را در شب مصرف کردم. من فکر کردم که خواب آلودگی خیلی مهم نیست و هر گونه بیماری دریایی را هنگام کشتیرانی در شب دور نگه می دارد.

این یک طرح عالی بود زیرا چند روز بعد متوجه شدم که آنها را نگرفتم و در حالی که در قطب جنوب در حال قایقرانی بودیم کمی احساس دریازدگی کردم.

به زودی، ما را صدا کردند که به اتاق گل برویم. برای سوار شدن به قایق‌های زودیاک آماده باش، چکمه‌پوش و جلیقه نجات را به پا کنی.

همچنین باید قبل از رفتن، لباس های معمولی خود را ضدعفونی کنید تا آلاینده ها را با خود حمل نکنید.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

این واقعاً برای لباس های جدید انجام نمی شود، به ویژه برای لباس ها و کفش های قدیمی تر.

آنها نمی خواهند شما گونه های مهاجم را به قطب جنوب بیاورید. بنابراین، برای کمک به این امر، چکمه های شما قبل و بعد از رفتن به قایق (حتی اگر به خشکی می روید) ضد آلودگی می شوند.

همه لباس‌های شما قبل از رفتن به سمت قایق‌ها انجام می‌شود و ساده‌ترین راه برای توصیف این موضوع این است که اساساً مانند این است که لباس‌های شما را جاروبرقی می‌کشند.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

سفر با قایق زودیاک باورنکردنی بود.

می‌توانید از دور بفهمید که برخی از این کوه‌های یخ چقدر شگفت‌انگیز و بزرگ هستند، اما با زمانی که به آنها نزدیک می‌شوید قابل مقایسه نیست.

اندازه خالص آنها فقط حیرت آور است. و آن رنگ نیز!

این سایه آبی است که هرگز در جای دیگری ندیده اید و با عجله فراموش نمی کنید.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

و بله، اولین روزمان را در قطب جنوب اینگونه گذراندیم.

ما با شام و شراب زیر آفتاب نیمه شب قطب جنوب، که صادقانه بگویم، پشت چند ابر بود اما در واقع غروب نکردیم، تمام شب را روشن کردیم.

به یاد داشته باشید که تابستان در قطب جنوب است که می توانید از آن بازدید کنید تا خورشید به درستی غروب نکند.

ورود به قطب جنوب و دایره قطب جنوب

وقتی بالاخره پا به خشکی در قطب جنوب گذاشتیم، در پست بعدی وبلاگ شما را بگیریم.

رسیدن به خشکی در قطب جنوب

بهترین های بریتانیای کبیر را بررسی کنید!

بنر آگهی کتاب سفر فقط چمدان دستی بریتانیای کبیر

برای ویدیوهای سفر از کانال یوتیوب ما دیدن کنید!