ظروف مسی

شیک بودن و لوکس بودن آن از جمله دلایلی است که امروزه ظروف مسی بسیار محبوب شده اند. در طول تاریخ، مس مورد استفاده بشر بوده است. در انواع مغازه ها موجود است و به صورت قند و پارچ و لیوان و دیگ و سماور عرضه می شود.

ظروف مسی برای چه کاری عالی هستند؟

متخصصان طب سنتی بر این باورند که ظروف مسی فواید سلامتی فوق العاده ای دارند.در نتیجه بسیاری از افراد از ظروف مسی برای پختن غذا و تزیین استفاده می کنند. ظروف مسی آشپزی را می توان تقریباً برای هر نوع غذایی استفاده کرد، اما نباید از آنها برای غذاهای بسیار شور، بسیار شیرین یا بسیار ترش یا برای غذاهایی مانند گوشت و چربی استفاده کنید. مس همچنین می تواند با غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی و سرکه هنگام پختن واکنش نشان دهد.

آیا ظروف مسی مضر هستند؟

ظروف مسی توسط لایه هایی مانند فولاد محافظت می شوند. قلع یا سایر فلزات، بنابراین ما نباید نگران مسمومیت با مس باشیم.اما اگر این لایه ها از بین بروند و غذاهای اسیدی در قابلمه و تابه مسی پخته شوند. it will cause copper to react and cause food poisoning.

ظروف مسی حاوی قلع هستند.آیا استفاده از آنها مضر است؟

از ظروف تزئینی مسی و برنجی می توان برای پخت و پز و تزئین استفاده کرد، اما قلع موجود در مس بسیار مهم است. پوشش قلع روی قابلمه ها و تابه های مسی از مس در برابر واکنش های غذایی محافظت می کند. استفاده از این ظرف برای پخت و پز در صورت از بین رفتن قلع مسی داخلی باعث بروز بیماری هایی می شود.

به عبارت دیگر چگونه ظروف مسی می توانند براق و تمیز باشند؟

اگر متوجه شوید که ظروف مسی با گذشت زمان کدر و کهنه می شوند، روشی که درخشندگی ظروف مسی را بازیابی می کند، می تواند بسیار مفید باشد. برای تمیز کردن مس، چند روش ساده در خانه وجود دارد:

1- سرکه، آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و روی سطوح مسی بمالید.

دو: لیمو و نمک که هر دو خاصیت اسیدی دارند، برای از بین بردن لکه نیز قابل استفاده هستند.

نمک و سرکه موجود در رب گوجه فرنگی می تواند ظروف مسی را جلا دهد.

4- جوش شیرین و لیمو با هم کار می کنند تا ظروف مسی درخشان و تمیز شوند.

آیا برای جلوگیری از سیاه شدن دیگ مسی باید کاری انجام دهیم؟

برای ضدعفونی کردن شیر باید قبل از استفاده آن را در مس بجوشانید. ظروف مسی نیز اگر این مرحله را انجام دهید مدت بیشتری سیاه می مانند. ظروف مسی را هرگز نباید با سیم ظرفشویی شست، که باعث سیاه شدن مس می شود. علاوه بر این، رطوبت می تواند باعث سیاه شدن مس شود، بنابراین هر گونه رطوبت را در اسرع وقت با یک پارچه خشک پاک کنید.

چگونه ظروف مسی را سفید کنیم؟

استفاده طولانی مدت از ظروف مسی می تواند منجر به رنگ مشکی شود که باید فوراً رفع شود. قسمت داخلی ظروف مسی ابتدا در ابتدا سفید می شود. ظروف مسی را نیز در صورت سیاه شدن می توان در بازارهای سنتی و مسگری ها توسط متخصصان صنعت سفیدکاری مجدداً سفید کرد. سیاهی مس را می توان با آب لیمو و نمک یکی از درمان های خانگی برطرف کرد. با استفاده از دستگاه های مخصوص، محلول های صنعتی نیز می توانند به سفید شدن ظروف مسی کمک کنند.

ماشین ظرفشویی می تواند ظروف مسی را بشویید؟

از آنجایی که امروزه ظروف مسی نسبتاً گران هستند، برخی از آنها با فیروزه میناکاری و منبت کاری شده و یا با آلیاژ مزین شده اند، به همین دلیل باید در کار با آنها دقت لازم مبذول شود. ماشین‌های ظرفشویی با مواد شوینده قوی شسته می‌شوند که می‌تواند ظروف مسی را لکه‌دار و آسیب برساند.

ظروف مسی نقره ای و ست شش عدد پارچه مسی اصل، ساخت کرمان و زنجان از برندهای ایرانی مانند آگرین در بازار موجود است. و با خرید این ظروف می توانند سلامت خود را بهبود بخشند.

با خرید ظروف مسی اصل از سایت سوغات زنجان از تجربه خرید اینترنتی خود کاملا راضی خواهید بود چرا که قیمت ظروف مسی تزیینی و تزیینی را مشاهده می کنید.